Kortreklamation

 

Har kortköpet blivit debiterat två gånger, inte fått beställda varor eller fått obehöriga köp på ditt kort?

Visa och MasterCard har regler som måste följas vid en reklamation. För att inte förlora din reklamationsrätt måste du: 

  • agera snabbt
  • försöka lösa problemet med företaget
  • spara kvitton och avtal

Försök att lösa problemet direkt med företaget. Butiker och företag som tar emot Visa- och MasterCardkort ansvarar för fel på vara eller tjänst gentemot dig som kortinnehavare. Spara alltid bevis på att du försökt lösa problemet med företaget. Skriv ner samtalet, datum, tid och vem du pratat med. Spara brev och e-post.  

Vägrar företaget att hjälpa dig? Då är nästa steg att du kontaktar Agrolkortet Kundservice. Det gör du genom att fylla i vår kortreklamation (pdf). Anmälan måste ha nått oss inom 45 dagar från att du fått ditt kontoutdrag. 

Redogör för ditt ärende För att vi ska kunna utreda din reklamation är det viktigt att vi får tillräcklig information. Var noga med att skriva ner kortnummer, beloppet på det bestridda köpet och anledningen till din reklamation. Bifoga kopia på korrespondensen med företaget och all annan dokumentation som du har som stärker din reklamation, t ex kvitto och order/leveransbekräftelse. 

Kom ihåg! Att spara en kopia av reklamationen för egen del.

Vid frågor om reklamation ring 0771 - 40 71 70 

Har du fått obehöriga köp? Är ditt kort stulet eller har det dykt upp obehöriga kortköp/uttag på kontot, måste kortet genast spärras. 

Du kan spärra kortet dygnet runt på 0771 - 40 71 70.